Strategija za privlačenje i zadržavanje radnika

26/07/2024
strategija

Talentovan i inovativan pojedinac je od neprocenjivog značaja za svaku kompaniju. Umeće da privučeš i zadržiš takve ljude zahteva zaista ozbiljnu strategiju. Prosto ovakvi ljudi donose novine, povećavaju i produktivnost i prodaju a jedni su od ključnih faktora koji doprinose ostvarivanju ciljeva. Adekvatna strategija je zaista neophodna. Ona je potrebna da bi kompanija bila konkurentna i prilagodljiva na današnjem tržistu koje je veoma dinamično i puno promena.

Kako da razviješ snažan brend i šta sve da uradiš kako bi stvorio jaku strategiju koja će zadržati talentovane profesionalce "pod tvojim krovom" pročitaj u daljem tekstu.

strategija

Employer brend kao ključni faktor

Employer brend je ukratko reputacija jedne kompanije i to kako tvoj biznis vide potencijalni klijenti i ljudi koji sa tobom sarađuju trenutno. Ne moramo mnogo ni da naglašavamo koliko je ovo bitno. Cela tvoja strategija bi zapavo trebala da se "vrti" oko toga da stvoriš jaku reputaciju kao nekoga ko je pouzdan i siguran. Dobar i efikasan employer brend je od izuzetnog značaja za kotiranje na tržištu.

Ovo nije samo još jedan alat u marketingu. On je zapravo spoznaja stvarnog iskustva koje ljudi imaju u kompaniji. Jak employer brend privlači kandidate sam a time dosta smanjuje troškove regrutacije. Sa druge strane povećava želju za radom i angažovanost ljudi koji su već zaposleni. Ova strategija je odlična jer bez mnogo muke brend sam po sebi privuče vrhunske talente a ovo je ključ za uspeh na duge staze.

Strategija pravljenja jakog brenda

Ovo zahteva veoma ozbiljan pristup koji mora da obuhvati razne segmente od organizacije do kulture i komunikacije ali i iskustva zaposlenih. Navodimo korake kako da strategija pravljanja jakog brenda bude uspešna:

  • Jasno definiši vrednosti i kulturu kompanije. Mora se znati koje su ključne vrednosti i šta je bitno da se istakne. Da li je to društvena odgovornost, inovacija, inkluzivnost?
  • Budite transparenti i koristite sve moguće kanale komunikacije da biste jasno preneli poruke koje želite.
  • Budite autentični i dosledni, time će ljudi steći realnu sliku toga šta od vas da očekuju. Podstaknite ljude da šire vašu priču i govore o svom ličnom iskustvu koje imaju sa vama.
  • Investirajte u svoje zaposlene. Obezbedite beneficije koje su konkurentne i omogućite im razvoj. I osluškujte šta vam kažu i direktno i indirektno.
  • Podstičite rast i razvoj kroz razne programe, obuke i radionice. Neka vaši zaposleni imaju izvor znanja i unapređenja koji ide direktno od vas. Kroz te programe jasno ćete moći da usmerite svoju radnu snagu tačno tamo gde želite. Pritom svojim zaposlenima ćete povećati motivaciju i lojalnost.
  • Pratite svoj brend i koristite analitiku i alate za praćenje reputacije. Pratite povratne informacije sa intervjua, angažovanost zaposlenih i stopu zadržavanja.
  • Pažljivo birajte lidere i aktivno ih uključujte kao ambasadore. Njihovo ponašanje treba da reflektuje kompaniju i njene vrednosti.
strategija

Korišćenje tehnologije

Ovde pretežno mislimo na upotrebu AI tehnologije kao i automatizacije u procesu zapošljavanja. Ovo jednostavno povećava efikasnost celog procesa zapošljavanja. I veoma je učinkovita strategija jer ovakvi alati mogu da urade analizu neverovatno velike količine podataka za kratko vreme. Tako veoma efikasno i brzo izdvoje najkvalifikovanije kandidate kojima dalje možete da posvetite svoje vreme. Radi se o tome da ovakvi alati koriste algoritme koji pretražuju CV, skeniraju online podatke i ponašanje pojedinca. Na taj način pronalaze one koji su najprikladniji za određene pozicije. Neuporedivo se povećava preciznost izbora ali i smanjuje se vreme potrebno za regrutaciju.

Platforme koje su prva ruka ovih strategija su LinkedIn Recruiter, Greenhouse i HireVue.

Strategija za stvaranje boljih radnih uslova

Stvori i obezbedi beneficije koje će privući i zadržati talentovane ljude! Ideja je da se napravi "atraktivni paket" beneficija. U ovom paketu na prvom mestu moraju biti konkurentne plate ali je važno dati i fleksibilne radne uslove, radno vreme, rad na daljinu, obuke itd. Jednom rečju sve što može poboljšati život zaposlenih. U ovom momentu trend u paketima beneficija je rad od kuće, radno vreme koje je fleksibilno i plaćeno odsustvo za mentalno zdravlje. Ceni se i plaćena dodatna obuka jer omogućava zaposlenima da unaprede svoje znanje i veštine. Ovi paketi beneficija se ispostavljaju kao jako dobra strategija jer ne samo da privlače nove profesionalce i inovativne ljude nego zadržava i stare. Na ovaj način zaposlenima se pruža podrška i resursi koji su potrebni što za lični to i za profesionalni razvoj.

strategija

Edukacija kao glavni pokretač napredka

Jako dobra strategija da pokažemo da smo zainteresovani da stvorimo dobar employer brend je da stvorimo prilike svojim zaposlennima za profesionalni razvoj. Od veoma velikog značaja je kontinuirana edukacija i napredovanje zaposlenih. Na ovaj način umnogome povećavamo šanse da ih zadržimo i ovo je zaista glavni pokretač za motivaciju. Takođe ovim pokazujemo da su nam zaposlenni bitni jer direktno investiramo u njih.

Ono što se pokazalo kao jedan od najboljih načina edukacije jeste mentorstvo. Ovi programi pružaju mogućnost da zaposleni steknu znanje direktno od iskusnih kolega. Mentorstvo je edukacija koja je prožeta podrškom, savetima i smernicama čime se u startu povećava samopouzdanje zaposlenih. Osim mentorstva mogu se organizovati i obuke i razne radionice koje će sigurno doprineti tome da zaposleni budu u toku sa trendovima i tehnologijama.

Pozitivna radna atmosfera

Ovo je možda i najvažnija stavka i strategija privlačenja i zadržavanja radnika prosto ne bi ni imala smisla bez nje. Sama kultura kompanije je ključna za zadovoljstvo zaposlenih ali i to da li će ostati u njoj. Pozitivna radna atmosfera podrazumeva inkluzivnost, dobru komunikaciju, poštovanje i jaku podršku da se napravi balans između privatnog i poslovnog života. U ovakvoj atmosferi se zaposleni osećaju prihvaćeno, cenjeno, motivisano i podržano i svakako da je u ovakvom okruženju i cilj raditi.

Pozitivnu radnu kulturu i atmosferu podstičemo i organizovanjem timskih aktivnosti i događaja za izgradnju tima. Ovde govorimo o događajima kao što su zajednički ručkovi, wellness programi, team-building aktivnosti ali i priznanja za dostignuća. Ovakve inicijative mogu znatno poboljšati radnu atmosferu i doprineti da se napravi okruženje u kom se zaposleni osećaju vrednovanim.

Dakle strategija za privlačenje i zadržavanje radnika uključuje pre svega razvoj snažnog brenda u samom startu. Poželjno je koristiti napredne tehnologije za regrutaciju kako bismo bili efikasniji i efektivniji. I na posletku moramo pružiti zaposlenima prostor da se razviju kroz edukaciju i kroz izgradnju pozitivne radne atmosfere.

Slični tekstovi

registracija firme

Registracija firme - 4 stvari koje treba da znate

Registracija firme u APR-u je zapravo prvi i svakako najvažniji korak ako se odlučite za pokretanje svog biznisa. Usled dešavanja […]
Pročitaj više
zakon o elektronskoj trgovini

Zakon o elektronskoj trgovini - obaveze prodavca i kupca

Pre samog teksta želimo da shvatite da je zakon o elektronskoj trgovini veoma ozbiljna i opširna tema. Želimo da istaknemo […]
Pročitaj više
mvp

MVP testiranje proizvoda iliti efikasna proizvodnja

U današnje vreme to koliko brzo možete da "izbacite" proizvod je veoma često ključna za uspeh. Iz tog razloga svi […]
Pročitaj više
chevron-downchevron-right