Šta poslodavci traže?!

26/07/2024
poslodavci

Svaka godina donosi sa sobom veću ili manju potražnju za nekim profesijama ili veštinama. Ovo ne zavisi samo od toga koje zanimanje je u deficitu nego uglavnom zavisi od trenda. Danas se ne traže više samo te tehničke veštine. Poslodavci traže kandidate koji mogu direktno da doprinesu kompaniji kroz inovacije, efikasnost i jedinstvene ideje. E sada, šta to poslodavci pretežno traže ove godine, odnosno koje su profesije i veštine najtraženije, možete da vidite u daljem tekstu.

poslodavci

Koje to veštine poslodavci traže?

Tehničke veštine:

  • Programiranje i razvoj aplikacija - Java, SQL, JavaScript, Python: ovo su sve programski jezici koji imaju široku primenu u razvoju raznih softvera, aplikacija itd. Ovo je veoma tražena veština i pritom veoma dobro plaćena. Ono što je isto veoma tražena veština je znanje razvijanja mobilnih aplikacija za iOS i Android platforme. Upotreba telefona još više raste i ovde je od ključnog značaja poznavanje jezika kao što su Kotlin, React Native i Swift. Ono što bismo sledeće naveli kao veština koja se traži je definitivno pozannvanje AI ili veštačke inteligencije. Poznavanje koncepta neuralne mreže, obrada prirodnog (NLP) jezika itd. može mnogo da poveća vašu profitabilnost na tržištu.
  • Analitika podataka - s obzirom na sve veću količinu podataka koje kompanije stvaraju, ako znamo da analiziramo i da tumačimo i formulišemo te podatke, automatski ćemo biti izuzetno cenjeni na tržištu rada. Ovde govorimo o veštini korišćenja alata kao što su R i Python, SQL itd koji služe za analizu podataka. Dalje ono što je veoma cenjeno je veština vizualizacije podataka i poznavanje alata Tableau, Power BI i D3.js Ovi alati vam pomažu da prezentujete podatke i da ih transformišete u vizuelno atraktivne i razumljive informacije. Mašinsko učenje je još jedna veština koju poslodavci odnosno tržište u današnje vreme traže. Ovde se radi o sposobnosti da razumete algoritam mašinskog učenja kao i sposobnost da primenite te algoritme na stvaran problem. Ovde se traži da znate da koristite na primer Scikit-learn i TensorFlow.
  • Sajber bezbednost - sa rastom tehnologije i ovakvi napadi su sve učestaliji i sve ozbiljniji. Poslodavci traže sve više osobe koje ovakve napade umeju da prepoznaju i da reaguju na vreme kako bi ih suzbili. Ovde je potrebno znanje da se koriste alati kao što su firewall, razni antivirusi i sistemi za detekciju napada IDS. Osim toga sve više se traže osobe koje su sposobne ne samo da prepoznaju već i da upravljaju bezbednosnim rizicima. Ono što je krucijalno je i da poznaju tehnike šifrovanja i korišćenje alata kao što su SSL/TLS i VPN tehnologija.
poslodavci

Međuljudske veštine

  • Komunikacija - ovo je veština koja zapravo nikada nije ni izlazila "iz mode" i oduvek je izuzetno cenjena i od izuzetnog je značaja. Ovde ne mislimo samo na međuljudske odnose i komunikaciju koja je krucijalna za uspešnu saradnju. Mislimo i na pisanje kao jednu veoma bitnu sposobnost. Kreiranje dokumentacije, email interakcija, pisanje raznih izveštaja - sve ovo je veoma važno znati. Takođe spomenuli bismo i prezentaciju kao bitnu veštinu u komunikaciji. Cene se osobe koje su vešte da prezentuju informacije od ključnog značaja. Ove osobe mogu direktno da utiču na tok saradnje i na donošenje odluka ali takođe mogu i motivisati ljude.
  • Vođenje tima - poslodavci cene sposobne ljude, lidere, koji jasno definišu ciljeve, odlučni su i imaju sposobnost insiprisanja i motivisanja drugih. Zatim, tražena veština je i sposobnost delegiranja zadataka i prepoznavanje kompetencije i raspoređivanje zadataka i radnih obaveza. Takođe veoma bitno je i kako upravljate i rešavate konflikte. Rešavanje konflikata na pravi način direktno doprinosi stvaranju boljeg i uspešnijeg radnog okruženja.
  • Kreativnost - ovde mislimo generalno na inovativan pristup svemu. Kreiranje novih ideja koje su originalne, rešavanje problema na inovativan način, rešavanje problema inovativnim pristupom. Kreativnost definitivno može dovesti do inovacije. Primena kreativnih rešenja je ključno u današnje vreme. Takođe veoma važna je i sposobnost prilagođavanja promenama, fleksibilnost i otvorenost za ideje.

Marketing i prodaja

  • SEO i SEM - Optimizacija za pretraživače SEO i marketing na pretraživačima SEM. Ovo je jedna od najtraženijih veština današnjice. Sposobnost da se optimizuje sadržaj zarad bolje vidljivosti na internetu, odnosno na pretraživačima. Ovo podrazumeva poznavanje ključnih reči, strukture sajta i meta tagova. Što se tiče marketinga ovde se radi o upravljanju kampanjama na pretraživačima, koje su plaćene. Na ovaj način proizvod dolazi do ciljne grupe i većeg prometa.
  • Društvene mreže - marketing na mrežama je nešto što poslodavci mnogo traže u poslednje vreme čak iako niste školovani za ovo, nekako je počelo da se podrazumeva da svako od nas barem donekle zna šta ovo znači i kako se radi. A radi se o, na prvom mestu, kreiranju sadržaja za društvene mreže. Zatim traže se osobe koje znaju da vode kampanje, da planiraju i primenjuju rezultate analiza. Ovim se dosta bolje mogu osmisliti strategije da se dobiju bolji rezultati. Takođe jedna od dosta traženih veština danas je analiza učinka, odnosno korišćenje alata za analitiku na društvenim mrežama.
  • E-commerce, prodaja - možda i najtraženija veština trenutno kada pričamo o prodaji jeste vođennje e-commerce platformi. Ovde se radi o veštini razumevanja kako online prodaja funkcioniše i koliko je korisničko iskustvo važno. Traži se od kandidata da znaju kako da optimizuju stranice, da prave strategije za povećanje konverzija i da koriste platforme kao što su WooCommerce, Magneto i Shopify koje su ključne za upravljanje online prodavnicama. Osim toga očekuje se i znanje u oblasti povećanja prodaje kroz email marketing, SEO optimizaciju i PPC kampanje.

Saveti kako da se unaprediš da bi te poslodavci tražili!

Konstantno i kontinuirano morate da učite i da pratite trendove u oblasti koju radite. Postoje razni kursevi koje možete upisati kako biste se unapredili i ostali u materiji. Možete prisustvovati i raznim seminarima i radionicama, tu osim znanja stičete i kontakte. Morate biti umreženi! Povežite se sa ljudima iz vaše branše pogotovo sa vodećim profesionalcima od kojih možete naučiti više. Ovde posebno ističemo mrežu LinkedIn kao način da budete u kontaktu. Takođe možete pronaći i mentora uz pomoć kog ćete iz njegovog ličnog iskustva učiti i unapređivati se.

Radite na realnim i stvarnnim projektima i na taj načinn praktično primenite stečeno znanje. Možete i volontirati, angažujte se u nekim internim projektima ili pronaći i osmisliti neki freelance projekat. Budite aktivni u poboljšanju veština kao što su komunikacija, liderstvo, inovacija i kreativnost - ovo vam je presudno za napredovanje. Koristite tehnologiju i napredne alatke koji vam olakšavaju i poboljšavaju performanse. Iskoristite pregršt online resursa koje postoje u današnje vreme. Na kraju naveli bismo i da je jako bitno da imate samoprocenu i povratnu informaciju. Redovno morate procenjnivati sebe, svoje veštine i time videti šta možete poboljšati kod sebe.

Slični tekstovi

registracija firme

Registracija firme - 4 stvari koje treba da znate

Registracija firme u APR-u je zapravo prvi i svakako najvažniji korak ako se odlučite za pokretanje svog biznisa. Usled dešavanja […]
Pročitaj više
zakon o elektronskoj trgovini

Zakon o elektronskoj trgovini - obaveze prodavca i kupca

Pre samog teksta želimo da shvatite da je zakon o elektronskoj trgovini veoma ozbiljna i opširna tema. Želimo da istaknemo […]
Pročitaj više
mvp

MVP testiranje proizvoda iliti efikasna proizvodnja

U današnje vreme to koliko brzo možete da "izbacite" proizvod je veoma često ključna za uspeh. Iz tog razloga svi […]
Pročitaj više
chevron-downchevron-right