Networking - sredstvo vredno pažnje

Da li vam se desilo da ne uspevate da nađete način da promovišete svoj biznis ili uslugu, a da vas pritom ne košta bogatstvo? Ovde networking stupa na snagu i u pomoć. Networking možemo najprostije objasniti kao mrežu kontakata. Ovaj način povezivanja i sopstvene promocije može biti veoma profitabilan. Zaprvo networking je jedan od najčešće korišćenih alata svih freelancer-a i preduzetnika. I to sa velikim razlogom!

Odlučili smo da kažemo reč više o ovom fenomenu zbog njegove relevatnosti i korisnosti.

Šta je networking?

Koncept networking-a se odnosi zapravo na određene konkretne akcije koju preduzetnici, kompanije i profesionalci preduzimaju. Ove akcije se preduzimaju sa ciljem da se poveća baza kontakata. Temelji se na građenju jakih veza od koje benefit imaju obe strane sa ciljem da se stvori sinergija i poslovne prilike. Ulaganje vremena u rast i osnaživanje vaših “veza” i kontakata je veoma važno za profesionalni i poslovni rast, kratkoročno ali i dugoročno. Zato smatramo da je ovaj fenomen veoma važan.

Navešćemo sada neke od glavnih i jasnih benefita networking-a:

  • Povećava vašu vidljivost na tržištu
  • Omogućava vam da upoznate potencijalne kupce, investitore i klijente
  • Povećava mogućnost prodaje i zarade
  • Daje šansu za razmenu znanja, uspostavljanja sinergije i saradnje
  • Otkriva vam informacije o poslovnom okruženju i stanju na tržištu
  • Daje vam šansu da budete viđeni i tako dobijete nove poslovne prilike
networking

Vrste networking-a i kako da ga praktikujete

Na prvom mestu bismo spomenuli personalni networking. Ovde se radi o kreiranju veza između vas i ljudi generalno, čak i onih koji nisu u istoj branši. Zatim bismo istakli operacioni networking gde ćemo usmeriti naše vreme na ostvarivanje kontakata i veza sa ljudima koji nam direktno mogu pomoći u našem poslu. Na kraju imamo i strateški networking. Ovde se radi o uspostavljanju veza sa ljudima koji iako možda nisu u vašem polju poslovanja, svojim savetima i znanjem mogu da doprinesu vašem biznisu. Njihove ideje i način na koji gledaju na biznis vam mogu koristiti dugoročno. 

Hajde sada na konkretnim primerima da vidimo kako možete da praktikujete networking! Kao prvo počnite odmah! Počnite širenje vašeg kruga ljudi i veza što je pre moguće. Veoma je važno prouzrokovati empatiju kod ljudi kao i sagraditi poverenje. Neka vaš stav bude pozitivan i entuzijastičan. Naučite da slušate ljude i komunicirajte efektivno. Imajte poverenja u sebe, budite pristupačni, strpljivi i ponudite pomoć bez očekivanja da ćete išta dobiti za uzvrat! Nemojte raditi stvari samo iz interesa, ovo vam neće na duge staze doneti dobro.

Kako da počnem?!

  1. Napravite listu ljudi sa kojima želite da se povežete - definišite ko je to ko vam može pomoći da ostvarite svoje ciljeve. Bitno je da im veoma jasno stavite do znanja šta je to što vi možete da pružite njima. Mežusobno davanje i uzimanje je ono što čini networking.
  2. Istražite kojim kanalima možete da dođete do ljudi - komunikacija može biti online ali i offline. Shvatite i istražite na koji način je najbolje da dođete do njih. Ako imaju blog na primer - komentarišite, doprinesite, zapratite ih!
  3. Pripremite networking govor - kratko i jasno predstavljanje vaše usluge, znanja ili biznisa. Veoma kratko i jasno! U današnje vreme ljudi imaju sve manje vremena i sve je teže zadržati im pažnju. Recite šta je to što vi radite na inovativan i jasan način. Naznačite im koje benefite oni imaju od vaših usluga ili od toga da budu u kontaktu sa vama.
  4. Uvek imajte vizit kartu kod sebe! - iako je danas sve digitalno vizit karte su po našem mišljenju i dalje veoma dobar način da brzo i efikasno nekom date vaš kontakt. Uložite u originalan i zanimljiv dizajn, isplatiće vam se!
  5. Networking zahteva kvalitet ne kvantitet - vreme i energiju trošite isključivo na ljude koji mogu doprineti vašem poslu. 
  6. Empatija i komunikacija - slušajte ljude, pokažite saosećanje, nemojte da se bojite da komunicirate. Neka vaš razgovor bude dvosmeran, dajte šansu drugima da kažu šta imaju i slušajte!
  7. Održavajte networking - radite i čuvajte veze koje ste stekli. Posvetite vremena ljudima sa kojima ste se spojili. Veoma je važno da ljudi dobiju osećaj da vam je stalo i da želite da gradite vaše poznanstvo i vašu vezu.
networking

Gde ostvariti veze?

Najprostija podela bi bila offline i online networking. Svaka grana ima svoje karakteristike i zahteva drugačiji skup veština. Naša preporuka je da napravite balans i praktikujete oba. Tako ćete osigurati da ćete biti prisutni na više mesta istovremeno.

Offline networking

Prosto ovo su dešavanja uživo gde imate priliku da ljude upoznajete direktno, licem u lice. Govorimo uglavnom o dešavanjima gde ćete imati priliku da upoznate ljude koji su nekako povezani sa vašom branšom. Dakle u offline networking - u pričamo o dešavanjima, kongresima, sajmovima. Takođe nesmemo izostaviti vaše usko poslovno okruženje i odlazak na poslovni ručak, zatim sastanci ili bilo koje drugo fizičko okupljanje. Ova fizička okupljanja ne moraju nužno za cilj imati razvgovor o poslu već kroz opuštenu atmosferu dobijamo šansu da se zbližimo sa ljudima iz naše poslovne okoline. Ovo nam daje šansu da se direktno povežemo sa ljudima u jednom prirodnom okruženju i ostavimo dobar prvi utisak.

Online networking

Ovde naravno govorimo o povezivanju sa ljudima preko online platformi. Jedna od prvih stvari koje predlažemo je da otvorite svoj profil na LinkedIn-u. Delite vaše mišljenje i komentarišite na obave. Budite aktivni na blogovima i profilima ljudi kod kojih vidite potencijal i benefit za vas. Komunikacija online nam daje šansu da stupimo u kontakt sa ljudima iz svih deloiva sveta, ne postoje granice i pravila, svi su dostupni. Iako se radi o “hladnijem” pristupu online networking je u današnje vreme mnogo praktičniji, brži i nekada jednostavniji.

networking

Networking je samo jedan deo ogromnog sitema koji nam može pomoći da ostvarimo profesionalni uspeh. Otvara nam vrata i daje mogućnosti i prilike koje nekada nismo ni sanjali da ćemo imati. Pomaže nam da ostvatimo svoje ciljeve sopstvenim vrednostima i atributima ali zahteva od nas da budemo uporni, da konstantno učestvujemo i budemo prisutni i angažovani. Izađite iz svoje komfort zone i progovorite sa ljudima, šta je najgore što može da se desi?!

Slični tekstovi

registracija firme

Registracija firme - 4 stvari koje treba da znate

Registracija firme u APR-u je zapravo prvi i svakako najvažniji korak ako se odlučite za pokretanje svog biznisa. Usled dešavanja […]
Pročitaj više
zakon o elektronskoj trgovini

Zakon o elektronskoj trgovini - obaveze prodavca i kupca

Pre samog teksta želimo da shvatite da je zakon o elektronskoj trgovini veoma ozbiljna i opširna tema. Želimo da istaknemo […]
Pročitaj više
mvp

MVP testiranje proizvoda iliti efikasna proizvodnja

U današnje vreme to koliko brzo možete da "izbacite" proizvod je veoma često ključna za uspeh. Iz tog razloga svi […]
Pročitaj više
chevron-downchevron-right