Email - kako ga napisati?

Naučiti kako napisati email u današnje vreme je kao da ste naučili da hodate. Takođe veoma je važno znati kada treba da bude formalan a kada ne. U ovom tekstu osvrćemo se formalni i neformalni način pisanja email-a i objašnjavamo razliku. 

Formalni email vs neformalni

Obično je formalni email onaj koji šaljemo nekome koga ne poznajemo dovoljno. Takođe formalni je i onaj koji šaljemo na primer profesorima, nadređenim osobama i obratno, potencijalnim klijentima i tako dalje. Ako radimo u okruženju gde se zaposleni formalno obraćaju jedni drugima uvek je pametnije biti fomalan prema svom šefu i kolegama nego delovati neprofesionalno.

Sa druge strane imamo neformalni email koji se šalje osobama koje znamo i sa kojima smo ustanovili da nema potrebe za formalnostima - ako pričamo o poslu. Možemo podrazumevati i da su ovo emailovi koje šaljemo prijateljima i porodici. U ovom slučaju ne moramo da vodimo računa o strukturi i tonu komunikacije. Upravo je struktura ta koja pravi razliku između formalnog i neformalnog načina pisanja. Formalni email ima jasno određenu i definisanu strukturu, uvod, pasus koji ga otvara kao i ceo sadržaj i na kraju zaključak. Takođe jezik i ton koji koristimo je veoma različit i u formalnom emailu ne koristimo slengove, šale ili emotikone. U neformalnom emailu sa druge strane ne moramo toliko da pazimo na gramatiku i celokupnu strukturu i možemo da koristimo skraćenice i slengove.

email

Kako napisati email

Neformalni emailovi se pišu brzo i često bez mnogo planiranja i razmišljanja, kao što smo ustanovili. Sa druge strane imamo formalni koji zahteva više vremena pa čak i planiranja. Morate obratiti pažnju na svaki element. Elementi su sledeći:

Naslov (subject)

Ovo je prva stvar koju čitalac vidi u svom inboxu. Naslov emaila nam otkriva da li uopšte i želimo da ga otvorimo i zato je veoma važan. Bitno je da naslov bude jasan i precizan, da se iz njega vidi tačno šta možemo da očekujemo kada ga otvorimo. Sa druge strane ako je tekst promotivnog karatkera u tom slučaju u naslovu bi trebalo da istaknemo benefite koje čitalac ima ako otvori ovaj tekst.

Pozdravna poruka

Ovo je druga stvar koju čitalac pročita i ton kojim započnete email je veoma bitan. Upotreba reči kao što su poštovani ili poštovana, uvaženi/a, cenjeni/a uz titulu ili skraćenicu za gospodine ili gospođo su neizosatvni deo pozdrava formalnog emaila. Ako niste sigurni kako se zove osoba kojoj šaljete email, titule i navedene skraćenice su od velikog značaja jer izbegavamo neprijatnost a i dalje ukazujemo poštovanje onome kome pišemo.

email

Email uvod

Ovaj odeljak treba iskoristiti između ostalog da predstavite sebe. Pored toga naravno u ovom odeljku pravimo uvod u ono o čemu ćemo pisati u email -u. U kratkim crtama, jednostavno i profesionalno pre samog sadržaja objasnite zašto pišete! Predstavljanje je veoma bitno ako email šaljete osobama kojima prvi put pišete.

Sadržaj

Suština email - a i ono zbog čega pišemo. Ovde ćemo izneti sve informacije i opisati zašto pišemo uopšte i koji je razlog i povod. Imajte na umu da ljudi nemaju previše vremena i večina njih će email pročitati “dijagonalno”. Od velikog značaja je da pišete jasno, sažeto i da bude veoma jasno šta želite. Stil pisanja nije od presudnog značaja dokle god su rečenice jasne i kratke. Ovakve rečenice će garantovati da čitalac može kroz tekst da prođe brzo i da vas razume.

email

Email zaključak

Vrlo često je to kako “zatvorimo” i završimo svoje izlaganje ono što ostavi utisak pored uvoda. U zaključku opet podsećamo ko smo i pozivamo na akciju. Veoma je bitno uvrstiti ovde svoj potpis sa kontakt informacijama i vašom pozicijom. 

Pre nego što pošaljemo email obavezno je da proverimo gramatiku i samu strukturu rečenica. Proverite takođe i da li ste uneli ispravne podatke, ime i prezime. Zapamtite da neuredan email ostavlja los utisak. Formalni email nikada nemojte slati sa adresa koje u svom imenu imaju neprikladne rečenice ili vaš nadimak. 

Jedan od načina da budete sigurni da ste poslali korektnu i dobru elektronsku poštu je da koristite “kalup” ili na engleskom template. Postoji pregršt već sastavljenih emailova na internetu koje možete prepraviti po sopstvenom nahođenju.

email

Slični tekstovi

registracija firme

Registracija firme - 4 stvari koje treba da znate

Registracija firme u APR-u je zapravo prvi i svakako najvažniji korak ako se odlučite za pokretanje svog biznisa. Usled dešavanja […]
Pročitaj više
zakon o elektronskoj trgovini

Zakon o elektronskoj trgovini - obaveze prodavca i kupca

Pre samog teksta želimo da shvatite da je zakon o elektronskoj trgovini veoma ozbiljna i opširna tema. Želimo da istaknemo […]
Pročitaj više
mvp

MVP testiranje proizvoda iliti efikasna proizvodnja

U današnje vreme to koliko brzo možete da "izbacite" proizvod je veoma često ključna za uspeh. Iz tog razloga svi […]
Pročitaj više
chevron-downchevron-right